جهش ۱۴.۶ درصدی در صدور مجوز کتاب در دولت چهاردهم + آمار «ایرانم» علیرضا قربانی ۶ شب در یزد روی صحنه می‌رود «گلوریا» با کمک محمدحسین لطیفی در مسیر تولید | عاشقانه‌ای در دل جنگ «نغمه‌های فتح» روشنگر توانمندی‌های ایران و رزمندگان دفاع مقدس است | اجتماع گروه‌های سرود در حرم مطهر رضوی «پیرپسر» و چالش شفافیت در فروش سینمایی | واکنش تند سید ابراهیم عامریان به شایعات این فیلم چرا «کارناوال» رای‌گیری دو مرحله‌ای دارد؟ | رامبد جوان پاسخ ‌می‌دهد خاطرات جالب سال تحصیلی سیدجواد هاشمی از زبان خودش «سوسانو» با یک سریال جدید به نتفلیکس می‌آید هنر ایرانی در گذر زمان، از نصف جهان تا پایتخت معنوی ایران کولاک عروسک‌های متولد مشهد | گفت‌و‌گو با عوامل ۲  تئاتر پرفروش که این روز‌ها در پایتخت روی صحنه هستند «حمیدرضا شاه آبادی» دبیر جشنواره کتاب کودک و نوجوان شد مدیرعامل «مجمع ناشران دفاع مقدس»: آسیب جدی در تولید آثار دفاع مقدس، کمیت گرایی است آموزش داستان نویسی | چشم‌های دکمه‌ای من (بخش اول) فرود یک رویداد از فراز یک واقعه | درباره تأثیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس بر بازار نشر، با تمرکز بر ادبیات داستانی برگزیده آن «هولوساید» در مشهد، روایت جهانی از مظلومیت کودکان غزه سحر دولتشاهی و علی شادمان روی صحنه تئاتر ساخت دنباله «مخمصه» در بوسان درخشش ۸ کودک ایرانی در مسابقه نقاشی محیط زیست ژاپن
سرخط خبرها

چرا «کارناوال» رای‌گیری دو مرحله‌ای دارد؟ | رامبد جوان پاسخ ‌می‌دهد

  • کد خبر: ۳۶۰۶۸۳
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۴ - ۱۸:۱۸
چرا «کارناوال» رای‌گیری دو مرحله‌ای دارد؟ | رامبد جوان پاسخ ‌می‌دهد
در برنامه کارناوال، صاحب اثر پس از اجرا در موقعیتی قرار می‌گیرد که بتواند از نظرات مخاطب باخبر شود و درباره تأثیر اثرش حرف بزند؛ تجربه‌ای که به گفته رامبد جوان، برای هنرمند ارزش زیادی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، بعد از انتشار ۹ قسمت اول رئالیتی‌شوی «کارناوال» برای بعضی‌ها این سوال پیش آمده است که علت رای‌گیری دومرحله‌ای درباره اجرای هنرمندان چیست؟ رامبد جوان معتقد است که با این شیوه رای‌گیری تماشاگران یک بار به‌صورت کاملا حسی با یک اثر روبه‌رو می‌شوند و بار دیگر پس از تأمل و فکر زیاد، شنیدن نظر دیگران یا تلاش برای قانع کردن آنها، صحبت‌های خود صاحب اثر و فکری که پشت آن بوده را می‌شنوند و در رای‌گیری دوم با تعلق بیشتری با اثر روبه‌رو می‌شوند.

رامبد جوان درباره این رای‌گیری دو مرحله‌ای گفته است: «رای‌گیری مرحله اول که بلافاصله بعد از اجرا صورت می‌گیرد کاملا حسی است. مرحله دوم فکری و تعقلی است؛ یعنی همه با فکر رأی می‌دهند. بحث می‌کنند، حرف‌های دیگران را می‌شنوند و فکر می‌کنند آیا کاملا می‌خواهند رای‌شان را نگه دارند یا تغییرش می‌دهند. چون علاوه بر اینکه فرصت بیشتری برای فکر کردن دارند، حرف دیگران و صاحب اثر را هم می‌شنوند و بعد تصمیم می‌گیرند.»

جوان درباره هدف این شیوه توضیح داده است: «این بحث نقد و نظر چند هدف دارد. هم جنبه تخصصی هنر را در بر می‌گیرد و هم بحث آموزش گفت‌و‌گو در آن بسیار مطرح است. به هرحال هر هنرمند و صاحب اثر کلی حرف دارد برای زدن. یک عالم فکر پشت هر یک از اجرا‌ها وجود دارد. باید درباره این حرف بزنیم که چقدر این اثر جالب و جدید است؟ چه فکری پشت آن بوده؟ چقدر از این فکر در اثر منتقل شده؟ به هرحال هر هنرمند آدم موثری است؛ حرفی برای گفتن دارد.»

او در ادامه هم گفته است: «اولین بار است که صاحب اثر می‌نشیند رخ به رخ تماشاچی و همه باهم درباره اثر حرف می‌زنند. به نظرم در این شرایط صاحب اثر هم خیلی لذت می‌برد وقتی می‌فهمد چه تاثیری روی تماشاگران گذاشته است.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->